Skip to main content

A Short Meet-Up With An Old Brand New Friend

Meeting-up with a fellow blogger? I guess I have already done it, although it was only a short meet-up with an old brand new friend.

It was only 15 minutes meeting. Anyone have a shorter meeting than mine above? And here is the story.

Last year-end, I was in Jogja visiting my parents. Once I knew I would be there for quite a long time, I contacted my friend, Sulis a.k.a Bunda Raka-Alya, owner of coretan bunda.

Sulis and I worked in the same company back in 2003. She then moved to reach her dream to a TV station, while I stayed in the company until 2008. We have been friends for more than a decade! I 'met' her again when she began to write in her blog again. Then, we became friends once more.

Pic taken from http://www.thorrington.ac.nz/WebSpace/956/

Back to the meet-up. We planned to meet at Jogja's Taman Pintar. I was very glad as I have never been there before and so haven't my sons. Unfortunately, on the third day after arriving in Jogja, my eldest son got a serious accident which made us had to stay at my parents' house along the holiday. Sulis understood my problem. She then came to see me at my parents' house.

She brought her husband with her and her 2 years-old daughter, Alya, while her eldest son stayed at his grandmother's house.

Actually, there wasn't much we did. We just chit-chatted for a while and not long after that she had to go home because Alya didn't feel comfortable as it was her first time meeting me.

Having a short meet-up gave us no chance to take pictures. So, please forgive me, I don't have any pictures of myself and Sulis to be shown here. Perhaps next time, insya Alloh, we can set up a better one.

This post is for English Friday Weekly Challenge #9 - Share Your Meet-Up Moment. If you'd like to join, please visit the link.

Comments

  1. Replies
    1. Hi! Let's set another meet-up! Next year, maybe? :-)

      Delete
    2. Yes, Mas. We often meet now through our blogs and facebook and through twitter sometimes.

      Delete
  2. What kind of accident Mba?
    So happy meeting with other bloggers event only for short while.

    ReplyDelete
    Replies
    1. His left foot got into the tire...rrr...kakinya masuk ruji motor, gitu, Mas. Yes, it's great to meet friends. But I have never met any other bloggers yet.

      Delete

Post a Comment

Terima kasih sudah berkunjung. Silakan berkomentar dengan baik dan sopan. Mohon maaf, segala komentar spam, yang berisi link hidup atau yang menyebabkan broken link serta komentar yang mencantumkan identitas tidak jelas akan dihapus.

Popular posts from this blog

Kegiatan Ibu Rumah Tangga Saat Anak Sudah Beranjak Dewasa

Disclosure: Tulisan ini merupakan artikel bersponsor


“Kamu enak, Dek, masih punya anak kecil. Anakku udah remaja, apa-apa maunya dia lakukan sendiri,” curhat seorang saudara saya.

“Mau apa nanti aku, ya, jadi ibu rumah tangga saat anak sudah beranjak dewasa?”

Saya cuma bisa nyengir saja. Sama deh, saya juga ibu rumah tangga. Beberapa tahun lagi mungkin saya bakalan mengalami hal ini juga. Banyak tuh ibu-ibu yang bercerita, dulunya si anak mau diajak ke mana-mana. Sekarang? Boro-boro diajak, anaknya aja jarang ada di rumah.

Dulu, pas repot-repotnya mengurus anak balita, kita inginnya anak kita cepat besar, biar lebih enteng. Eh, setelah anak benar-benar besar dan mandiri, kita juga kebingungan mau ngapain di rumah seharian. Istighfar.

“Ngurus Posyandu aja, Mbak,” jawab saya iseng.

Saudara saya itu tinggal di perumahan model cluster di wilayah Solo Baru, Jawa Tengah. Kota satelitnya Solo ini termasuk yang cepat berkembang. Maklumlah, Solo memang salah satu kota besar di Jawa Tengah. Pen…

Mengurus Lapor Jual Kendaraan

Siang ini saya mengurus lapor jual kendaraan ke Samsat Polres Kabupaten Madiun. Untuk apa mengurus lapor jual kendaraan? Lapor jual dilakukan saat seseorang menjual kendaraan bermotornya. Mengapa harus dilaporkan? Hal ini berkenaan dengan pajak kendaraan bermotor. Kendaraan yang telah dijual namun belum dilaporkan akan tetap dikenai pajak atas nama pemilik lama. Jika pemilik lama memiliki kendaraan lebih dari satu, sesuai Peraturan Pemerintah dikenai pajak progresif.
Kendaraan yang dikenai pajak progresif adalah mobil dan sepeda motor dengan kapasitas mesin di atas 250 cc. Jika seseorang memiliki kendaraan dua buah, makai dikenai pajak progresif 2% dari Nilai Jual Kendaraan Bermotor. Jika tiga buah, pajak progresifnya 2,5%; dan seterusnya.

Cara Menonaktifkan Fitur Talkback Pada HP Samsung Galaxy Core Duo

Ini adalah cerita cara menonaktifkan fitur Talkback pada HP Samsung Galaxy Core Duo. Minggu lalu, tiba-tiba anak saya yang kecil lapor ke saya, "Bu, talkback itu gunanya untuk mengunci HP." Naluri saya bekerja, apa maksudnya mengunci? Ternyata betul, si Mas sedang berjuang mengembalikan settingan HP ayahnya yang dia utak-atik. Sejurus kemudian, dengan muka memelas, si Mas meminta bantuan saya.Kejadian ini bukan pertama kalinya. Sudah kesekian kali si Mas bikin kecelakaan pada HP. Kecelakaannya pun bermacam-macam. Anehnya, HP ayahnya pula yang kena, padahal HP itu lebih penting daripada HP saya. Iya sih, HP saya kalah canggih jadi baru dilirik kala HP si Ayah tak ada.