Skip to main content

Dear Myself,

Dear Myself,

I know that you feel so well today because you have a great life now. A family of your own, sons of your own. What a bless!

I know that you write this letter with a smile. A big smile. A laugh, too. Laughing at your own foolish mind, a feeling of fear for not having a love in your life. It is not you that you are laughing at now. It was you, ten years ago.

Being a 28 year-old single girl was very disturbing for you. Your closest friends have got married,

and even some of them were younger than you. You felt so afraid of getting left behind. I know your sorrow. I understand you very much.

Pic taken from http://mostweddingflowerideas.com/category/wedding-bouquets/page/4

"Am I not pretty enough?" you often asked me that question. Ah, your tears sometimes fell down on your cheeks. I couldn't say anything but "Be patient and be brave, please. Things aren't that bad."

Now you know that I am correct about that. Being single is not a sin as long as you don't break God's rules. But don't be shy. Your fear was something natural. The more fear you felt, the more you asked God to give you a full-of-love marriage.

Every story has its own end. And so does yours. I just want to say, "Have a happy life. May God bless you until the time meets its end."

Yours faithfully,

Yourself

Note: this is my first post for English Friday Weekly Challenge #8 Write a Letter to The Younger You. If you'd like to join, please visit the link above.

Comments

  1. nice letter :) Hmmm... setiap org memiliki ceritanya sendiri. Dan setiap org pun akan memiliki kebahagiaannya sendiri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya mbak. Nyeruput teh anget pas hujan deras oun sudah jadi kebahagiaan tersendiri.

      Delete
  2. Whar a nice letter!!
    That kind of fear also disturbed me almost 8 years ago.

    ReplyDelete
    Replies
    1. We had the same problem, mbak. ;-)

      Delete
  3. Hmm, nice posting, nice letter and I love it

    ReplyDelete
  4. salam kenal yaa..
    reading your letter gives me such an assurance that yeah.. being single is not a sin. but still..i'm reaching more than 30 now, and though i hold my tears, the same question also cross in my mind.

    this theme from BEC really makes me a little bit sentimental :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sometimes being sentimental is okay. I myself got married three yrs later, which means I was 31 at the moment.

      Delete
  5. Nice letter Mbak. I have an aunt that experienced the same thing with you and she often told me how she felt and thought. It was sad. Well! may we all have a great times ahead! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I hope that your aunt will meet her love soon.

      Delete
  6. This is the first? Then I'll say "a very good start", indeed. You'd better do this more often, I guess. And you might end up surprising yourself finding out where it could take you. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, my first. What a struggle. Thank you for supporting me.

      Delete
  7. great letter mbak...
    I know how your 28 feel...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Felt so lonely and left behind. On my 30th biryhday, nobody wished me a kind of "hope you'll get married soon". Hey, where is everybody? I need your prays!

      Delete
  8. semua orang punya ceritanya masing-masing mbak, ikuti saja alur yang sudah diatur
    seperti orang-orang bilang, semua akan indah pada waktunya ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya, mbak. Itu pun bentuk ujian untuk kita dari Alloh.

      Delete
  9. Hi Mba.
    My big sister had the same thing with you. Being single is not a sin. Totally agree. But the pressure from our society is really hard. Thank God I can see her found one and be better in person. Isn't that the main purpose for having relationship?

    And I like what you said that every person have their own story. You gave me an idea to write fiction by that quote. Haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mr. R_Ming24, what's your blog address? Give me the link, please.

      Delete
  10. Hi there,
    I agree with you.
    Single is just a status.Its a privilege that not every one could have it.

    xoxo from Kedah,Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. A privilage. Yes, that's a nice statement.

      Delete
  11. Be patience mbak. Don't you know the very expensive gold was the one who has been buried a long time? The person who has taste the bitter sweet of live is the most wise person. I'm sure someday the man who proposed you consider lucky, not you but him, he got a girl with so much experience in life and independent. Just be open minded.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaamiiin. Oh I'm flattered you mention the gold. So, my husband now is lucky to have a gold in his life. :-)

      Delete

Post a Comment

Terima kasih sudah berkunjung. Silakan berkomentar dengan baik dan sopan. Mohon maaf, segala komentar spam, yang berisi link hidup atau yang menyebabkan broken link serta komentar yang mencantumkan identitas tidak jelas akan dihapus.

Popular posts from this blog

Kegiatan Ibu Rumah Tangga Saat Anak Sudah Beranjak Dewasa

Disclosure: Tulisan ini merupakan artikel bersponsor


“Kamu enak, Dek, masih punya anak kecil. Anakku udah remaja, apa-apa maunya dia lakukan sendiri,” curhat seorang saudara saya.

“Mau apa nanti aku, ya, jadi ibu rumah tangga saat anak sudah beranjak dewasa?”

Saya cuma bisa nyengir saja. Sama deh, saya juga ibu rumah tangga. Beberapa tahun lagi mungkin saya bakalan mengalami hal ini juga. Banyak tuh ibu-ibu yang bercerita, dulunya si anak mau diajak ke mana-mana. Sekarang? Boro-boro diajak, anaknya aja jarang ada di rumah.

Dulu, pas repot-repotnya mengurus anak balita, kita inginnya anak kita cepat besar, biar lebih enteng. Eh, setelah anak benar-benar besar dan mandiri, kita juga kebingungan mau ngapain di rumah seharian. Istighfar.

“Ngurus Posyandu aja, Mbak,” jawab saya iseng.

Saudara saya itu tinggal di perumahan model cluster di wilayah Solo Baru, Jawa Tengah. Kota satelitnya Solo ini termasuk yang cepat berkembang. Maklumlah, Solo memang salah satu kota besar di Jawa Tengah. Pen…

Mengurus Lapor Jual Kendaraan

Siang ini saya mengurus lapor jual kendaraan ke Samsat Polres Kabupaten Madiun. Untuk apa mengurus lapor jual kendaraan? Lapor jual dilakukan saat seseorang menjual kendaraan bermotornya. Mengapa harus dilaporkan? Hal ini berkenaan dengan pajak kendaraan bermotor. Kendaraan yang telah dijual namun belum dilaporkan akan tetap dikenai pajak atas nama pemilik lama. Jika pemilik lama memiliki kendaraan lebih dari satu, sesuai Peraturan Pemerintah dikenai pajak progresif.

Kendaraan yang dikenai pajak progresif adalah mobil dan sepeda motor dengan kapasitas mesin di atas 250 cc. Jika seseorang memiliki kendaraan dua buah, makai dikenai pajak progresif 2% dari Nilai Jual Kendaraan Bermotor. Jika tiga buah, pajak progresifnya 2,5%; dan seterusnya.

Cara Menonaktifkan Fitur Talkback Pada HP Samsung Galaxy Core Duo

Ini adalah cerita cara menonaktifkan fitur Talkback pada HP Samsung Galaxy Core Duo.

Minggu lalu, tiba-tiba anak saya yang kecil lapor ke saya, "Bu, talkback itu gunanya untuk mengunci HP."

Naluri saya bekerja, apa maksudnya 'mengunci'? Ternyata betul dugaan saya, si Mas sedang berjuang mengembalikan settingan HP ayahnya yang dia utak-atik. Sejurus kemudian, dengan muka memelas, si Mas meminta bantuan saya.

Kejadian ini bukan pertama kalinya. Sudah kesekian kali si Mas bikin kecelakaan pada HP. Kecelakaannya pun bermacam-macam. Anehnya, HP ayahnya pula yang kena, padahal HP itu lebih penting daripada HP saya. Iya sih, HP saya kalah canggih jadi baru dilirik kala HP si Ayah tak ada.

Pernah si Ayah usul supaya si Mas diberi HP saja biar tidak mengusili HP orang tuanya, tapi saya tolak. Begini saja sudah bikin yang aneh-aneh, apalagi kalau punya sendiri. Lagipula bahayanya sangat besar kalau anak yang umurnya saja belum ada 7 tahun sudah punya HP sendiri.

Baca jug…